نشست معاونان جليلي و اشتون در استانبول برگزار شد
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 67
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 67
بازدید ماه : 635
بازدید کل : 85975
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

اتحاد با امام
راههای جلوگیری از نفوذ دشمنان

نشست معاونان جليلي و اشتون در استانبول برگزار شد

خراسان - مورخ چهارشنبه 1391/05/04 شماره انتشار 18176
نويسنده: گروه سياسي political@khorasannews.com
نتانياهو: تحريم ها عليه ايران ثمربخش نبوده است

علي‌ باقري و هلگا اشميد، معاونان جليلي و اشتون ساعت 10 به وقت محلي روز سه‌شنبه در استانبول براي ايجاد تفاهم و هماهنگي ميان ديدگاه‌ها‌ي ايران و 1+5 و زمينه‌سازي براي گفت‌‌وگوي تلفني کاترين اشتون، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا و سعيد جليلي، مذاکره‌کننده ارشد ايران ديدار کردند. به گزارش ايسنا، در مذاکرات مسکو که 29 و 30 خرداد برگزار شد، ايران و 1+5 توافق کردند براي از سرگيري مذاکرات ابتدا هيئت‌‌هاي کارشناسي با يکديگر گفت‌‌وگو کنند و در صورت مثبت بودن گفت‌وگوها معاونان اشتون و جليلي براي برخي هماهنگي‌ها گفت‌وگو کنند و در نهايت کاترين اشتون و سعيد جليلي با يکديگر تماس مي‌گيرند.تا زمان تنظيم اين خبر از جزئيات مذاکرات معاونين جليلي و اشتون خبري منتشر نشد.علي باقري را در اين سفر حميدرضا عسگري، عضو تيم مذاکره کننده ايران با 1+5 همراهي مي‌کند. دفتر کاترين اشتون، رييس سياست خارجي اتحاديه اروپا در بيانيه‌اي درباره ديدار هلگا اشميد و علي باقري اعلام کرد: اين ديدار به اين منظور انجام مي‌شود تا دو طرف درباره "احتمال ديداري در آينده در سطح سياسي" با يکديگر صحبت کنند. بر اساس اين گزارش، چنان چه نظر دو طرف بر اساس نشست کارشناسي تامين شود و چارچوبي مشخص به دست آيد، گفت‌وگوي‌ تلفني جليلي و اشتون صورت مي‌گيرد. ايران پيشنهادش را در قالب پنج محور در قالب موضوعات هسته‌اي و غيرهسته‌يي به 1+5 در بغداد و نيز مسکو ارائه کرد.

مهمانپرست: بايد منتظر نتيجه مذاکرات باشيم

در همين حال رامين مهمان‌پرست در نشست هفتگي‌اش با خبرنگاران در روز سه‌شنبه با اشاره به ديدار معاونان اشتون و جليلي در استانبول گفت: طبيعتا موضوعات مختلفي که در پيشنهاد‌هاي دو طرف قبلا طرح شده است در اين مذاکرات دنبال خواهد شد. هدف، نزديک کردن ديدگاه موجود و پيشنهاداتي است که ايران و 1+5 ارائه کرده‌اند. بايد منتظر باشيم و نتيجه مذاکرات را ببينيم. سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان هم‌چنين در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌که چه انتظاري از اين نشست داريد؟ گفت: ‌پيشنهادات ايران براي گفت‌وگو‌ها کاملا مطرح شده و به اطلاع نمايندگان 1+5 رسيده است؛ البته طرف مقابل هم پيشنهاداتي داشته است. هدف از اين مذاکرات رسيدن به تفاهم قابل قبول دو طرف است. مهمان‌پرست افزود: اگر اين مذاکرات نتيجه مشخصي داشته باشد که هم در يک دوره زماني نگراني‌هاي طرف مقابل برطرف شود و هم حقوق ما کاملا تامين شود بهترين شکل مسئله خواهد بود. او ابراز اميدواري کرد که اين امر به همين شکل دنبال شود؛ آن‌چه که نمايندگان 1+5 هم قبلا عنوان کرده‌اند به صورت شفاهي به رسميت شناختن حقوق هسته‌اي ايران در زمينه فعاليت‌هاي صلح‌آميز بوده است و "اميدواريم به صورت مشخص، رسمي و کامل در اين مذاکرات، اين موضوع به صورت يکي از نتايج گفت‌و‌گوهاي امروز مطرح شود."

سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان هم‌چنين گفت: ما هم آمادگي خود را اعلام کرده‌ايم که اقداماتي را دنبال کنيم تا همکاري‌‌هاي ما و آژانس به بهترين شکل ادامه پيدا کند و نگراني‌هايي هم که طرف مقابل ما مطرح مي‌کند برطرف شود. اميدواريم در اين نشست ديدگاه‌‌هاي دو طرف به هم نزديک شود.

 

نتانياهو: تحريم‌ها عليه ايران نتيجه بخش نبوده است

از سوي ديگر در آستانه اين مذاکرات مقام هاي اسرائيلي جوسازي خود عليه برنامه هسته اي ايران را شدت بخشيده اند در همين زمينه به گزارش مهر به نقل از روزنامه الحيات ، "بنيامين نتانياهو" در جمع برخي دانشجويان در سرزمين‌هاي اشغالي اظهار داشت: تا به امروز تحريم‌ها عليه ايران به نتيجه مورد نظر که توقف برنامه هسته اي اين کشور است، نرسيده است. در همين حال به گزارش فارس به نقل از سي ان ان، شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي با متهم کردن ايران و حزب ا... در زمينه حمله به اتوبوس حامل گردشگران در بلغارستان گفت: اسرائيل اطلاعات لازم در زمينه حمله تروريستي به اتوبوس حامل گردشگران در بلغارستان را در اختيار دارد و طرح‌هاي بيشتري عليه اسرائيل به عنوان بخشي که وي از آن "جنگ آشکار" عليه اسرائيل نام برد طرح ريزي شده است. پرز در پاسخ به اين سوال که آيا اين حملات پاسخ ايران براي انتقام حملات تروريستي عليه دانشمندان هسته‌اي ايراني که تهران تل آويو را عامل آن مي‌داند نيست، گفت: اسرائيل هرگز ادعا نکرده است که در ترور دانشمندان ايران نقش داشته است. اما وي تاکيد کرد که اسرائيل حق دارد از کشتار شهروندانش جلوگيري کند.

 

شائول موفاز: ماجراجويي نظامي عليه ايران آينده اسرائيل را تهديد مي کند

اين در حالي است که به گزارش مهر به نقل از "رويترز" ، " شائول موفاز" رهبر فعلي مخالفان دولت رژيم صهيونيستي که تا هفته قبل اصلي ترين شريک سياسي و معاون "نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي بود به وي هشدار داده است که در صورت ماجراجويي نظامي عليه ايران از آن حمايت نخواهد کرد. وي که رهبر حزب "کاديما" اصلي ترين رقيب دولت است، گفته است : کاديما از هرگونه ماجراجويي نظامي نتانياهو عليه ايران که آينده پسران ، دختران و شهروندان اسرائيلي را به مخاطره خواهد انداخت حمايت نخواهد کرد.

وزير انرژي آفريقاي جنوبي: با وجود تحريم ها، واردات نفت از ايران را ادامه مي دهيم

آفريقاي جنوبي بر عزم خود براي تداوم واردات نفت از ايران به رغم تحريم‌هاي آمريکا تاکيد کرد. به گزارش ايسنا ديپو پيترز، وزير انرژي آفريقاي جنوبي تاکيد کرد که توقف واردات نفت از ايران براي آفريقاي جنوبي بسيار پرهزينه خواهد بود و مشکلات زيادي را براي اين کشور ايجاد خواهد کرد زيرا يکي از پالايشگاه‌هاي اصلي آفريقاي جنوبي تنها با نفت خام ايران سازگار است. به گزارش پرس تي وي، براساس اين گزارش پيترز همچنين اعلام کرد که پريتوريا حدود 26 درصد نفت مورد نياز خود را از ايران وارد مي‌کند که 80 درصد اين مقدار براي توليد بنزين مورد استفاده قرار مي‌گيرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب